Subject: FW: Vastuskiri: Riigitee 8 Tallinn−Paldiski km 11,0-14,0 Tähetorni−Harku lõigu ja Harku eritasandilise ristmiku ehituse ehitusloa menetlusse kaasamine ja KMH algatamata jätmise kohta seisukoha küsimine
From: "Elle Tamm" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Nov 2024 08:49:07 +0200

Palun kiri registreerida, tegemist on vastuskirjaga meili pealkirjaks 
olevale TRAM kaasamiskirjale.

Lugupidamisega

Elle Tamm

Projektijuht

planeerimise osakond

+372 559 76 476

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Transpordiamet

From: Indrek Brandmeister <[email-masked]>
Sent: Monday, November 11, 2024 5:04 PM
To: Elle Tamm <[email-masked]>; Tauri Väli 
<[email-masked]>
Cc: Saue Vallavalitsus <[email-masked]>
Subject: Vastuskiri: Riigitee 8 Tallinn−Paldiski km 11,0-14,0 
Tähetorni−Harku lõigu ja Harku eritasandilise ristmiku ehituse ehitusloa 
menetlusse kaasamine ja KMH algatamata jätmise kohta seisukoha küsimine

Lp Elle Tamm

Lp Tauri Väli

Vastuskiri: Riigitee 8 Tallinn−Paldiski km 11,0-14,0 Tähetorni−Harku lõigu 
ja Harku eritasandilise ristmiku ehituse ehitusloa menetlusse kaasamine ja 
KMH algatamata jätmise kohta seisukoha küsimine

Oleme varasemalt juba arvamuse avaldanud 12.09.2023 nr 5-5/7138-11-12 
kirjaga(manuses).

Käesolevaga arvame järgmist:

1.	Lahendatud on mürauuringust tulenevalt müratõkke leevendusmeetmena 
müratõkkesein Tammelehe tee kinnistutele kus müranormid olid prognoosi järgi 
ületatud. Projekti on müraseinte osas muudetud.
2.	Vald on Transpordiametiga koostöölepingus sätestanud, et kavandab 
võrdeliselt maantee telje punase joone kõrgustega tõsta Metsapargi tn 
külgnevaid olemasolevaid valle, mis oleks Metsapargi tn elanikele

samuti leevendavaks meetmeks, mille osas vald tellib ehituse eelselt vallide 
tõstmise projekti ning ehituse ajal kasutatakse väljakaevatavat materjali 
vallide tõstmiseks.

Seega kuna Transpordiamet on lahendanud seal kus vajalik 
müraleevendusmeetmed ja vald tellib ka vallide kõrgendamise Metsapargi tn-ga 
külgnevalt, siis on komplektselt leevendusmeetmetega tegeletud

ning nõustume keskkonnamõju hindamise algatamata jätmise eelnõuga.

Kooskõlastame Riigitee 8 Tallinn−Paldiski km 11,0-14,0 Tähetorni−Harku lõigu 
ja Harku eritasandilise ristmiku ehituse põhiprojekti ja nõustume ehitusloa 
väljastamisega.

Kuna vallal on vajalik planeerida tunneli kaasrahastamist sh ka Metsapargi 
tn vallide kõrgenduse projekti koostamist ette, siis palume riikliku 
teehoiukava muudatuste korral anda Saue Vallavalitsusele

tagasiside, kui selgub projekti rahastuse aastanumber, et siis aegsasti 
kavanda ka valla poolne kaasrahastus.

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee <http://www.sauevald.ee>

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Indrek Brandmeister
Sent: Wednesday, September 13, 2023 9:04 AM
To: Karl Kadak <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Edgar Berman 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Tauri Väli <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: arvamus/kooskõlastuskiri: Riigitee 8 Tallinn−Paldiski km 11,0-14,0 
Tähetorni−Harku lõigu ja Harku eritasandilise ristmiku põhiprojektile 
(Roadplan OÜ töö nr 21059)

Tere

Edastan arvamus/kooskõlastuskirja: Riigitee 8 Tallinn−Paldiski km 11,0-14,0 
Tähetorni−Harku

lõigu ja Harku eritasandilise ristmiku põhiprojektile (Roadplan OÜ töö nr 
21059).

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee <http://www.sauevald.ee>

 <http://www.sauevald.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.